Eerste dag in Bangkok & eerste stagedag

27 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Gisteren (zondag dus) hadden Jennefer en ik onze eerste complete dag in Bangkok. We hadden zelf geen idee wat we moesten doen en waar we heen moesten dus we zijn vandaag samen met Etienne (een Nederlandse stagiair die hier al 5 maanden is) op pad gegaan. Hij heeft ons geholpen met een sim-kaart kopen en heeft ons een rondleiding gegeven door de hotels waar we wonen en werken. Daarna zijn we met z'n drieën de hele dag op pad geweest met de metro en skytrain. Erg leuk! In de avond heeft Etienne ons meegenomen naar zijn favoriete streetfood stalletje op de hoofdstraat van China Town. Mijn eerste echte Pad Thai was echt heel lekker.

Vandaag (maandag) hebben we onze eerste stagedag. Ik schrijf dit nu ook terwijl ik op stage ben. De dag begon voor ons wat onwennig. Voor ons is het normaal om iedereen een hand te geven en je voor te stellen als je ergens voor het eerst bent. Hier gebeurd dat dus niet. Pieter vertelde aan de medewerkers dat we er waren en that's it. De dag begon met een korte rondleiding door het gebouw en het hotel waar we werken. Daarna hebben we samen met Sherry (onze stagebegeleidster) onze komende taken besproken. We gaan ons vooral richten op de digital marketing van verschillende hotels. Jennefer heeft de zorg gekregen over de hotels in Phuket en Laos, ik heb hotels uit Bangkok en Laos. Onze eerste opdracht is het maken van een SWOT-analyse voor elk hotel. Uiteindelijk is het de bedoeling dat wij voor content op Social Media zorgen, ervoor zorgen dat er een nieuwsbrief wordt verstuurd per week/maand van elk hotel en meer digital marketing activiteiten. Sherry wilt ons ook uiteindelijk gesprekken laten voeren met media en business partners die hier op kantoor langs komen. Daarnaast heb ikzelf ook een uitdaging gekregen. Een van de hotels uit Laos die ik heb gekregen, is namelijk nog niet erg populair. Ik moet ervoor gaan zorgen dat dit hotel een boost gaat krijgen op gebied van gasten. Erg leuk!

Tot zover onze eerste stagedag. Straks terug naar ons hotel een van kamer wisselen. We krijgen namelijk i.p.v. een tweepersoonskamer een driepersoonskamer. Erg fijn!

Groetjes uit Bangkok!!